cronologie

În 2005 am pornit la drum cu o inevitabilă doză de idealism.

Ulterior, am adăugat profesionalism, pragmatism, eficiență. Timpul a demonstrat că am construit una dintre cele mai spectaculoase povești de succes din industria marketingului și a comunicării din România.

În fiecare dintre perioadele evocate am continuat să învățăm din experiențele prin care am trecut. Nu am renunțat în niciun moment la dorința de a fi mereu cu un pas înainte. Poate chiar acestea sunt secretele evoluției. Cu siguranță, aceasta a fost constanta care ne-a definit de-a lungul anilor: dorința de a acumula pricepere și de a ne perfecționa.

Fiecare an ne-a oferit cel puțin o lecție, iar anii care vor urma ne vor învăța, fără îndoială, și mai multe.

2005

Lecția Curajului

Într-o piață deja populată cu toate agențiile multinaționale, care operau sub cupola unor grupuri puternice, se lansează… o agenție nouă, cu denumire articulată hotărât, The Group.

Am decis să domolim sonoritatea numelui care ar fi putut glisa ușor către o prea mare încredere în sine printr-un branding non cromatic, lipsindu-ne de orice simbol vizual. Am renunțat inclusiv la majuscule în sigla companiei.

Cu alte cuvinte, ca declarație de valoare, am alăturat elanul specific oricărui început cu moderația și minimalismul, fără a pierde însă din vedere că pasul trebuie să ne rămână hotărât, iar direcția să fie mereu înainte.

2006

Lecția Entuziasmului

S-au dezvoltat mai multe agenții sub umbrela The Group: prima dintre acestea a fost Media Investment.  Apoi s-a format agenția de creație. Apoi cea de relații publice, care în același an este selectată ca partener al Omnicom, alături de care am consolidat agenția Porter Novelli. Anul 2006 devenea astfel anul fast forward.  Eram deja vreo 60 de oameni și construiam neobosit, de multe ori fără direcție sau obiectiv enunțat, ci doar cu viziunea că pașii deciși înainte… te poartă înaintea tuturor.

2007

Lecția Îndrăznelii

Creșteam constant, în ritm accelerat.  Nu o spunem noi, o arătau cifrele, adică interlocutorul cel mai puțin subiectiv care putea să depună mărturie.  În 2007 eram între primii trei mari jucători ai pieței ca nivel de cifră de afaceri. Eram mândri că puteam concura cu ei de la egal la egal, ca un grup solid, complex, aproape complet. Eram deja peste 100 de oameni în echipă și îndrăzneala ne era motivată de rata de succes remarcabilă în pitch-urile de orice fel la care participam.

2008

Lecția Încrederii

La capătul lui 2008 eram deja aproape 200 de oameni și devenisem lider al pieței de comunicare, demonstrându-ne nouă înșine că nu există “nu” pentru un vis la a cărui împlinire contribui zilnic cu migală, rigoare și dedicație.

2009

Lecția Adaptării

În entuziasmul anilor de creștere economică 2007-2008 și implicit de înflorire a industriei de comunicare, multă lume încă nu vedea criza din 2008.

La The Group ne-am reconfigurat rapid modelul de lucru, am ajustat formulele și am păstrat un singur cuvânt cheie: eficiența.

Ne-am consolidat ca organizație suplă, fără lanț ierarhic stufos, fără proceduri birocratice, fără echipe pasive. Ne-am concentrat ca acest model să fie transpus în absolut toate aspectele activității, inclusiv în relația echipelor noastre cu cele ale clienților și furnizorilor, astfel încât să găsim împreună, de fiecare dată, calea cea mai eficientă pentru a atinge obiectivele.

2010

Lecția Redescoperirii

În timp ce piața ne provoca să gestionăm efectele unei recesiuni, am învățat să ne întoarcem la obiectivele de bază ale muncii noastre. Am redescoperit că pentru public contează fondul, iar forma trebuie să ne preocupe în mod secundar.

Am reînvățat să fim multidisciplinari, am reînvățat că succesul unei echipe vine din felul în care fiecare om știe și poate mai mult decât ceea ce este trasat în fișa postului.

Am redescoperit ecranul, în noua lui formulă – mai miniatural, mai la îndemână. Televizorul nu mai era singura cale vizuală eficientă de a împărtăși epic povestea brandului, ci aveam la dispoziție un ecosistem de ecrane adiacente – computerul, tableta, telefonul mobil…

2011

Lecția Perseverenței

Piața scădea semnificativ în continuare. Era vorba de un regres procentual de două cifre, an după an. Cu toate acestea, noi am crescut constant, semn că odată ce sunt identificate instrumentele potrivite, viziunea propriei traiectorii către viitor și oamenii care să pășească decis în acea direcție, progresul rămâne doar o chestiune de perseverență.

2012

Lecția Parteneriatului

2012 – Lecția Parteneriatului

The Group contrazicea deja de șapte ani prejudecata că o agenție independentă de media nu poate fi lider al pieței.

Nu se mai întâmplase nicăieri pentru atât de mulți ani consecutivi, deci nu putea fi doar… o întâmplare fericită. Eram încântați să oferim un exemplu în privința staturii la care poate ajunge un business antreprenorial independent într-o industrie atât de competitivă.

Anul 2012 a fost și momentul în care The Group și-a consolidat decisiv parteneriatul cu Omnicom Media Group.

2013

Lecția Concentrării

Ne aflam într-o constantă acumulare de cotă de piață, în ciuda contractării bugetelor. O situație fericită, care părea a fi rodul unei identificări corecte a întoarcerii la serviciile integrate, o reafirmare a nevoii de soluții de comunicare complete în formule mai elastice și mai reduse numeric. Mai multe agenții specializate de sub umbrela The Group deveneau parte a companiei, se contopeau în nuclee eficiente și își armonizau discursul profesional cu celelalte entități.

2014

Lecția Reîntoarcerii către sine în timp ce investim în viitor

Într-un efort de a continua coagularea începută în anul precedent, în 2014 am ales, mai mult decât oricând, o întoarcere către rădăcini. Către oameni, căci ei fac lucrurile să se întâmple cu adevărat.

Am intensificat cursurile de perfecționare și activitățile de sudare a echipei, printr-un program extins de comunicare internă care să ne unească și să ne armonizeze concepțiile. Să devenim fiecare mai buni și împreună mai puternici în fața unor provocări ale viitorului pe care doar le intuiam. În același timp, ne-am cristalizat viziunea pentru următorul deceniu, pe care îl anticipam total diferit din perspectiva marketingului strategic și al soluțiilor media.

2015

Lecția revoluționării marketingului prin programmatic

Consecvenți promisiunii de fi mereu cu un pas înaintea pieței, în luna aprilie 2015 am lansat prima agenție specializată în programmatic media și marketing analytics din România: Prometheus.

Programmatic media reprezintă activitatea care reunește, din perspectiva brandurilor, cele trei noțiuni vitale: marketing, economie, tehnologie, iar prin lansarea Prometheus The Group își consolida poziția de lider al industriei de comunicare din România.

2017

Lecția Viitorului Timpuriu

Simțeam cu toții că Internetul așa cum îl știam din preistorie urma să capete o nouă dimensiune. Intuiam că forța cantității uriașe de informație din rețea va provoca o schimbare dramatică a tuturor rutinelor cu care eram obișnuiți.

Căutarea continuă ne-a adus pe un tărâm care încă nu se definea conceptual, dar își arăta un potențial uriaș – Inteligența Artificială.

Am decis că această nouă dimensiune a informației trebuie adusă la lumină, pentru parteneri, pentru clienți, pentru cei însuflețiți, ca și noi, de o nouă provocare. Astfel, împreună cu partenerii de la Omnicom, am lansat proiectul editorial Sentience, despre zorii inteligenței artificiale, așa cum se vedea ea în 2017.

Viitorul va fi al celor care îl anticipează.

2020

Lecția Entropiei

Era anul pe care nimeni nu îl credea posibil, cu stări, emoții și atribute pe care nu le experimentasem vreodată. Pentru câteva luni, lumea s-a oprit, afacerile s-au regăsit blocate, iar toată comunitatea de business căuta soluții.

Echipele erau izolate, fluxurile de lucru migrau în online, clienții aveau mai multe întrebări decât bugete. Și purtam cu toții mască bleu.

Am învățat că incertitudinea avea să ne guverneze viața și preocupările pentru următoarea perioadă de timp. Cât va dura? Nimeni nu știe. Știam însă cu certitudine că nu este o perioadă pentru a face planuri pe termen lung, iar cuvântul cheie avea să devină adaptabilitatea.

2021

Lecția Adaptării

Anul doi de pandemie avea să ne găsească mai lucizi, mai pregătiți să gestionăm o stare de fapt cu totul excepțională. Întâlnirile online deveniseră regula, tușul se usca în imprimante. Se consolidau rapid serviciile de livrare, în timp ce magazinele online cunoșteau un adevărat boom.

Ne descopeream latura noastră profund umană, extra-profesie, încercând să ajutăm acolo unde puteam să ne implicăm activ.

Industria s-a mulat destul de rapid pe noua realitate, învățând să supraviețuiască în noul context. Am aflat destul de rapid că o echipă are totuși nevoie de întâlniri față în față, de experiența la birou, mai ales în cazul nou-veniților. O nouă realitate.

2022

Lecția Sustenabilității

Anul eliberării a fost și momentul în care am realizat că trebuie să ne modificăm dramatic modul de a gândi. Am preferat să lăsăm în urmă pandemia cu lecții învățate, nu cu traume acumulate.

Am înțeles că tot ceea ce întreprindem trebuie să conțină marca flexibilității, a adaptării rapide la orice modificare de ecosistem. Pe scurt, am învățat lecția sustenabilității ca valoare profesională.

2024

Lecția Consolidării Digitale

Nu era vreun secret că în profesia noastră datele sunt un instrument de lucru cotidian. De modul de gestionare a datelor depinde adeseori succesul unei campanii, viralizarea acesteia, eficiența sa.

În 2024 a intrat în The Group o nouă companie – Digital Data Capital (DDC), o echipă de tineri entuziaști, nativi digitali, cu priceperi excepționale pe inovație digitală. Înțelegeam și aplicam lecția cifrelor ca fundament decisiv al creativității. Avem acum capacitatea de a procesa un volum potențial infinit de date pentru a furniza soluții de comunicare personalizate, astfel încât mesajele brandurilor să beneficieze de relevanță și autenticitate în dialogul cu fiecare tip de consumator.