cronologie
nici în 2005, când am pornit la drum cu o anume doză de idealism, nici acum, când timpul a demonstrat că am construit cea mai spectaculoasă poveste de succes a unei industrii de marketing communication, cu care, dacă n-am opta mereu pentru discreție, probabil ne-am mândri mai apăsat și mai vocal; așadar niciodată nu am dat înapoi de la a învăța din experiențele pe care le-am trăit. și de la a vrea să fim cu un pas înaintea noilor experiențe. poate acesta e chiar secretul succesului. cu siguranță este constanta care ne-a caracterizat în toți acești ani: dorința de a învăța, de a ne perfecționa. astfel, fiecare an ne-a oferit cel puțin o lecție, iar anii care vor urma ne vor mai învăța cu siguranță multe altele.
2005
lecția curajului
într-o piață deja populată cu toate agențiile multinaționale și care operau sub cupola unor grupuri internaționale, se lansează … o agenție nouă, cu denumire îndrăzneață și articulată hotărat, thegroup. am decis să domolim sonoritatea numelui care putea glisa ușor către aroganță ostentativă printr-un branding noncromatic, lipsindu-ne de orice simbol vizual și adoptând scrierea cu minuscule, mai discreta și nepretențioasă. cu alte cuvinte, am alăturat elanul specific oricărui început cu moderația și discreția, fără a pierde însă din vedere că pasul trebuie să ne rămână hotărât, iar direcția să fie mereu înainte.
2006
lecția entuziasmului
s-au dezoltat mai multe agenții sub umbrela thegroup: prima agentie a fost media investment. apoi s-a format agenția de creație. apoi cea de relații publice, care în același an este selectată ca partener al rețelei porter novelli, aparținând omnicom. multi pași înainte, așadar. eram deja vreo 60 de oameni și construiam neobosit, de multe ori fără direcție sau obiectiv enunțat, ci doar cu viziunea că pașii deciși înainte … te poartă înaintea tuturor.
2007
lecția îndrăznelii
creșteam precum făt-frumos, într-un an cât alții în șapte. n-o spunem noi, o spun cifrele, adică interlocutorul cel mai puțin subiectiv pe care l-am putea chema să depună mărturie. încă din 2005 thegroup a avut cel mai mare profit între grupurile de comunicare, iar în 2007 eram deja la nivel de cifră de afaceri între primii trei mari jucători ai pieței și concuram cu ei de la egal la egal, ca un grup mare, complex, complet ce devenisem. eram deja peste 100 de oameni în echipă și îndrăzneala ne era motivată de rata de succes remarcabilă în pitch-uri de orice fel la care participam.
2008
lecția încrederii
la capătul lui 2008 eram deja aproape 200 oameni și devenisem lider al pieței de comunicare – demonstrându-ne nouă înșine că nu există “nu” pentru un vis la a cărui împlinire contribui zilnic cu migală, rigoare și dedicare.
2009
lecția adaptării
în lumina anilor de creștere economică (2007-2008) și de înflorire a industriei de comunicare, multă lume încă nu vedea criza în 2008. însă noi ne-am reconfigurat rapid modelul de lucru, am ajustat formula și am păstrat un singur cuvânt cheie pentru campaniile construite pentru clienții noștri: eficiența. deși extinsă, am fost dintotdeauna o organizație suplă, fără lanț ierarhic stufos, fără proceduri birocratice și fără echipe pasive, în acest an, însă, ne-am focusat ca acest model să fie transpus în absolut toate aspectele activității noastre, inclusiv în relația echipelor noastre cu cele ale clienților și furnizorilor, astfel încât împreună să găsim de fiecare data calea cea mai eficientă de a atinge obiectivele.
2010
lecția redescoperirii
în timp ce recesiunea ne învăța regresul, pe noi, ca industrie, am învățat să ne întoarcem la obiectivele de bază ale muncii noastre, ale rolului comunicării, să redescoperim faptul că pentru public rămâne fondul, iar forma trebuie să ne preocupe mai puțin. am reînvățat să fim multidisciplinari, am reînvățat că succesul unei echipe vine din felul în care fiecare om știe și poate mai mult decât ceea ce este trasat în fișa postului, am redescoperit ecranul, în noua lui formulă: mai mic, mai la îndemână – nu mai era doar televizorul calea vizuală eficientă de a împărtăși epic povestea brandului, ci aveam la dispoziție calculatorul, telefonul mobil …
2011
lecția perseverenței
piața a scăzut dramatic (vorbim de un regres procentual de două cifre, an dupa an), noi însă am crescut an de an, semn că odată ce ai identificat instrumentele potrivite, odată ce ai viziunea propriei traiectorii către viitor și oamenii care să pașească în acea direcție, e doar o chestiune de perseverență să fii lider al pieței.
2012
lecția parteneriatului
în vreme ce thegroup a contrazis timp de șapte ani prejudecata că o agenție independentă nu poate fi lider al pieței (pentru ca nu s-a mai întâmplat pe nicio piață a lumii atât de mulți ani), sau că, dacă acest lucru se întâmplă este doar atât… o întâmplare fericită, de ordin aleator, în timp ce am oferit un exemplu diferit de toate celelalte țări ale Europei în privința staturii la care poate ajunge pe o piață un jucător independent, ne-am uitat cu atenție la viitor și ne-am întâlnit privirile cu ale celor ce își căutau și ei parteneri pentru un destin de succes. a fost anul în care thegroup și-a unit destinele cu omnicom media group pentru România.
2013
lecția concentrării
piața scade în continuare, iar faptul că thegroup a continuat să acumuleze cotă de piață, în ciuda contractarii acesteia, pare a fi rostul unei înțelepciuni manageriale și își mai are sursa în faptul că am identificat o întoarcere a tendinței catre serviciile integrate, o reafirmare a nevoii de soluții de comunicare integrate transpusă în formule mai elastice și mai mici. astfel încât agenții specializate de sub umbrela thegroup și-au unit destinele, s-au contopit în nuclee eficiente și au păstrat conturul enunțurilor clasice.
2014
lecția reîntoarcerii către sine in timp ce investim in viitor
într-un efort de a continua coaguloarea începutã în anul precedent, în 2014 am ales, mai mult decât oricând o întoarcere cãtre sine… cãtre oameni, cãci oamenii fac lucrurile sã se întâmple. pentru consolidarea echipei am intensificat cursurile de perfecționare și activitãțile recreative puse la dispoziția angajaților, printr-un program complex de comunicare internã, care sã ne uneascã și sã ne armonizeze spre a putea livra cele mai bune rezultate pentru clienții noștri.
2015
lecția revoluţionării marketingului prin programmatic
consecvenți promisiunii de fi mereu cu un pas înaintea pieței, în luna aprilie 2015 am lansat prima agenție specializată în programmatic media și marketing analytics din România: prometheus!
programmatic media reprezintă activitatea care reunește, din perspectiva brandurilor, cele trei noțiuni vitale: marketing, economie, tehnologie, iar prin lansarea prometheus, thegroup își consolidează poziția de lider al industriei de comunicare din România.
clienții noștri beneficiază de soluții pe care nu le au la dispoziție alte agenții în România, de instrumente programmatic în exclusivitate și de soluții google analytics oferite doar pentru thegroup.
totodată, în 2015 am lansat împreună cu partenerii noștri, omnicom media grup, prima lucrare editorială referitoare la inteligența artificială; am dat de știre pieței, în acest fel, că revoluția marketingului a început și noi suntem printre pionierii felului în care va evolua.